Rapportera enkelt, rapportera rätt

Minska administrationen & öka lönsamheten

Hem

Tidrapport

Att jaga in timmar från medarbetare är i regel standard. Papper försvinner, medarbetare missar att rapportera, övertider är fel, kvitton försvinner... Det leder till försenad fakturering och komplicerar arbetet med att sammanställa löneunderlagen vilket kostar tid och pengar och skapar frustration.

Doccit förenklar hela flödet från personalens rapportering, genom attestflöden till ett färdigt löneunderlag. Allt med en suverän kontroll & överblick där inget faller mellan stolarna.

Enkel & smidig tidrapportering

Rapportera på några sekunder

Underlätta tidrapportering och öka lönsamheten med full koll på varje minut.
Läs mer

Attest

Granska & säkerställ all rapportering

Vem har tidrapporterat och vem har inte, finns all tid inlagd på rätt projekt?
Läs mer

Lön

Förenkla sammanställningen av lönerapporter

Få full kontroll på närvarotid, frånvarotid, övertid, OB-tillägg, resor & traktamenten, kvitton & utlägg med mera.
Läs mer

Så enkelt kommer du igång med Doccit

App för IOS & Android. iPhone, iPad och Google Play
Demo av Doccit

Ni får en kostnadsfri webb-demo där vi visar er grunderna & funktionerna i Doccit.
Boka demo

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Uppstart & utbildning

Vi sätter upp Doccit utifrån ert behov och ger er en kostnadsfri utbildning i verktyget för att komma igång på bästa sätt.

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Support

Vår support ger er snabba svar på alla typer av frågor. All support ingår - tryggt!

Certifikat förfaller. Håll koll på personalens utbildningar, kompetens och hälsa
Uppdateringar

I takt med att vi utvecklar & förbättrar Doccit ingår uppdateringar så att ni alltid har den senaste & bästa versionen av Doccit.

0

Rapporterade timmar i tidrapport

0

Attesterade tider

0

Rapporterade tider som resor & traktamente

0

Rapporterade tider med dagbok

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB