Nöjda kunder

Läs vad våra kunder tycker om Doccit

Doccit > Nöjda kunder

Landskrona Hamn AB

På Landskrona Hamn AB erbjuder vi kompletta hamn- och stuveritjänster med särskild expertis inom hantering av bulkvaror. Utöver lossning och lastning av fartyg tillhandahåller vi även lager- och terminaltjänster. Med vårt "all inclusive"-koncept säkerställer vi smidiga och effektiva lösningar som täcker hela logistikkedjan.

Vi använder Doccit för att skapa en effektivare och mer strukturerad verksamhet. Med systemet har vi kunnat lämna manuella och spridda arbetssätt bakom oss och istället samla allt på en gemensam plattform.

Med Doccit slipper vi personberoende - ansvar och uppgifter kopplas nu direkt till befattningar. För oss i ledningen ger det samlade årshjulet oss full kontroll över alla aktiviteter, tillsammans med påminnelser som säkerställer att inget glöms bort.

För våra medarbetare har Doccit blivit ett oumbärligt verktyg. Genom appen utför de ronder, egenkontroller och riskbedömningar samt rapporterar avvikelser snabbt och smidigt. De har också enkel åtkomst till sina utbildningar, kan kvittera dokument, signera körtillstånd och genomföra maskinkontroller - allt direkt från mobilen.

Systemet har inte bara effektiviserat våra arbetsprocesser utan också skapat en tydlighet och trygghet i det dagliga arbetet. Alla vet vad som ska göras, när det ska göras och hur det ska dokumenteras. Dessutom är Doccit så användarvänligt att hela personalstyrkan snabbt tog det till sig.

Doccit har blivit en självklar del av vår verksamhet. Det hjälper oss att arbeta rätt från början, sparar tid och säkerställer att vi uppfyller krav på miljö, kvalitet och arbetsmiljö - samtidigt som vi förenklar arbetsvardagen för både ledning och personal.

Sandra Sönnerberg
Operationell Samordningschef - Landskrona Hamn AB

Östgöta Mobilkranar AB

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna.

Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom.

Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.

Susanna Gil
Ekonomi- & personalansvarig

MCM Relining AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem.

Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.

Mårten Hansson
VD/ägare

Haga Rot AB

Vi är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Doccit gör att vi kan samla mycket av det arbetet på ett ställe. Vi hanterar exempelvis avvikelser, egenkontroller, skyddsronder och riskbedömningar på ett enklare sätt nu. Vi får även full koll på alla utbildningar, tillstånd, licenser, dokument med mera som vi och vår personal behöver hantera dagligen. Supporten är lyhörda och svarar snabbt om vi har frågor eller kommer med feedback.

John Torsell
VD/ägare

Ödisol AB

Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.

Peter Ödman
VD/ägare

FTX Teknik & Service AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen.

Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra!

Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden.

Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.

Mikael Westberg
VD

NHS Industri & Miljöservice AB

Nu är jag inte längre beroende av olika system, pärmar och excel-lösningar med utspridd information kring personalen. Vi hanterar allt i Doccit och har fått bättre kontroll och överblick. En annan fördel är att systemet påminner i god tid innan kompetenser, besiktningar och certifikat förfaller. En annan bra funktion är att vi kan skicka interna meddelanden till personalens Doccit-app. Här skickar vi information, dokument eller uppgifter.

Totte Andersson
VD

Så enkelt kommer du igång med Doccit

App för IOS & Android. iPhone, iPad och Google Play
Demo av Doccit

Ni får en kostnadsfri webb-demo där vi visar er grunderna & funktionerna i Doccit.
Boka demo

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Uppstart & utbildning

Vi sätter upp Doccit utifrån ert behov och ger er en kostnadsfri utbildning i verktyget för att komma igång på bästa sätt.

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Support

Vår support ger er snabba svar på alla typer av frågor. All support ingår - tryggt!

Certifikat förfaller. Håll koll på personalens utbildningar, kompetens och hälsa
Uppdateringar

I takt med att vi utvecklar & förbättrar Doccit ingår uppdateringar så att ni alltid har den senaste & bästa versionen av Doccit.