Effektivare planering och minimerad administration förenklar arbetsdagarna och ökar lönsamheten i ditt bolag.
Med Doccit's drag & drop har det aldrig varit enklare att planera och överblicka pågående arbetsordrar & projekt, tillgängliga resurser & frånvaro.
I Arbetsorderplaneringen planerar du personal eller titlar på arbetsordrar & projekt. Skapa delmoment eller underprojekt, se beläggningsgrader,
skriv anteckningar, planera preliminärt och bemanna sedan uppdrag med personal när det närmar sig
- dessa och flera andra funktioner kommer att förenkla din komplexa planering.
Vid ändringar ser alla som planerar uppdateringar direkt. All planering och uppdragsinformation visas för medarbetarna i Doccit-appen och kan även publiceras på en eller flera TV-skärmar.
Nyhet! Anmäl frånvaro & ansök om ledighet
När personal anmäler frånvaro eller ansöker om ledighet i Doccit visas det direkt i planeringsvyn för alla som planerar - smidigt!
Doccit's planeringsverktyg kan användas som komplement om du har ett annat tidrapporterings- eller arbetsordersystem.
Vill du samla allt i Doccit? Koppla samman med Doccit´s Tidrapportering och Arbetsorder.
På Landskrona Hamn AB erbjuder vi kompletta hamn- och stuveritjänster med särskild expertis inom hantering av bulkvaror. Utöver lossning och lastning av fartyg tillhandahåller vi även lager- och terminaltjänster. Med vårt "all inclusive"-koncept säkerställer vi smidiga och effektiva lösningar som täcker hela logistikkedjan.
Vi använder Doccit för att skapa en effektivare och mer strukturerad verksamhet. Med systemet har vi kunnat lämna manuella och spridda arbetssätt bakom oss och istället samla allt på en gemensam plattform.
Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.
I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen.
Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra!
Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden.
Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.