Planera snabbt & enkelt med oslagbaröverblick

Planera personal eller titlar på arbetsordrar & projekt
Se film om arbetsorderplanering

Hem > Planering

Arbetsorderplanering

Effektivare planering och minimerad administration förenklar arbetsdagarna och ökar lönsamheten i ditt bolag.

Med Doccit's drag & drop har det aldrig varit enklare att planera och överblicka pågående arbetsordrar & projekt, tillgängliga resurser & frånvaro.

I Arbetsorderplaneringen planerar du personal eller titlar på arbetsordrar & projekt. Skapa delmoment eller underprojekt, se beläggningsgrader, skriv anteckningar, planera preliminärt och bemanna sedan uppdrag med personal när det närmar sig - dessa och flera andra funktioner kommer att förenkla din komplexa planering.

Vid ändringar ser alla som planerar uppdateringar direkt. All planering och uppdragsinformation visas för medarbetarna i Doccit-appen och kan även publiceras på en eller flera TV-skärmar.

Nyhet! Anmäl frånvaro & ansök om ledighet
När personal anmäler frånvaro eller ansöker om ledighet i Doccit visas det direkt i planeringsvyn för alla som planerar - smidigt!

Läs mer om funktionen Anmäl frånvaro & ansök om ledighet

Doccit's planeringsverktyg kan användas som komplement om du har ett annat tidrapporterings- eller arbetsordersystem. Vill du samla allt i Doccit? Koppla samman med Doccit´s Tidrapportering och Arbetsorder.

På kontoret

  • Snabbplanera med drag & drop
  • Planera personal på arbetsordern
  • Planera titlar på arbetsordrar & se beläggningsgrader
  • Skapa delmoment likt GANT-schema
  • Högerklicka - skicka enkelt SMS eller push-notiser till personalen
  • Varningar vid frånvaro & dubbelbokningar
  • Alla som planerar ser uppdateringar direkt
  • Full spårbarhet - alla ändringar loggas
  • Synkas automatiskt med personalplaneringen

På fältet

  • Se dina planerade uppdrag i mobil-appen
  • Klicka på "Visa" för att se all information om arbetsordern
  • Se alla kontaktpersoner inblandade i arbetsordern
  • Se vilka kollegor som är planerade på samma jobb
  • Ring dina kollegor med ett enkelt knapptryck
  • Se uppladdade dokument kopplat till arbetsordern
  • Klicka på "Karta" för att navigera till arbetsplatsen
  • Enkla genvägar till riskidentifiering, egenkontroll & rond

Se film

Glöm inte att maximera storleken

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.
Läs mer Peter Ödman

VD/ägare
ÖPE Isolering AB