Effektivare planering och minimerad administration förenklar arbetsdagarna och ökar lönsamheten i ditt bolag.
Med Doccit's drag & drop har det aldrig varit enklare att planera och överblicka pågående arbetsordrar & projekt, tillgängliga resurser & frånvaro.
I Arbetsorderplaneringen planerar du personal eller titlar på arbetsordrar & projekt. Skapa delmoment eller underprojekt, se beläggningsgrader,
skriv anteckningar, planera preliminärt och bemanna sedan uppdrag med personal när det närmar sig
- dessa och flera andra funktioner kommer att förenkla din komplexa planering.
Vid ändringar ser alla som planerar uppdateringar direkt. All planering och uppdragsinformation visas för medarbetarna i Doccit-appen och kan även publiceras på en eller flera TV-skärmar.
Nyhet! Anmäl frånvaro & ansök om ledighet
När personal anmäler frånvaro eller ansöker om ledighet i Doccit visas det direkt i planeringsvyn för alla som planerar - smidigt!
Doccit's planeringsverktyg kan användas som komplement om du har ett annat tidrapporterings- eller arbetsordersystem.
Vill du samla allt i Doccit? Koppla samman med Doccit´s Tidrapportering och Arbetsorder.
Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna.
Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom.
Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Ekonomi- & personalansvarig Östgöta Mobilkranar AB
I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem.
Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen.
Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra!
Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden.
Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.