Från arbetsorder till faktura

Fördela arbetsordrar med rätt information

Hem > Projekt

Arbetsorder

Fördela arbetsordrar med rätt information som kunduppgifter, kontaktpersoner, bilder, dokument, arbetsbeskrivning med mera. Med Doccit´s mobila arbetsordrar ser ni till att era uppdrag utförs på bästa sätt och kan minska att onödig tid läggs på grund av bristande information.

All information samlas på ett & samma ställe och ger rätt underlag för fakturering. Alltifrån tidrapportering, artiklar, resor, traktamenten med mera.

På kontoret

  • Skapa arbetsordrar med automatiska eller affärssystemets AO-nummer
  • Adresser kopplas till Google-maps för enkel navigeringen
  • Se rapporterade riskidentifieringar, egenkontroller/rapporter, ronder & avvikelser som skapats på arbetsordern
  • Hitta rätt arbetsorder via smidiga filtreringsfunktioner
  • Ladda upp dokument till arbetsordern (ritningar, bilder, avtal m.m)
  • Skapa fakturaunderlag. Generera PDF med arbetstid, artiklar, resor & traktamente, kundsignatur, dagbok & bilder m.m

På fältet

  • Se enkelt ordrar & orderinformation du blivit tilldelad
  • Visa dina arbetsordrer eller alla
  • Skapa snabbt en arbetsorder med grundinformation
  • Tidrapportera mot arbetsordern. Fyll även i artiklar, resor & traktamenten.
  • Navigera smidigt till arbetsplatsen via Google-maps
  • Smidig tidsrapportering & registrering av artiklar

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

Vi är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Doccit gör att vi kan samla mycket av det arbetet på ett ställe. Vi hanterar exempelvis avvikelser, egenkontroller, skyddsronder och riskbedömningar på ett enklare sätt nu. Vi får även full koll på alla utbildningar, tillstånd, licenser, dokument med mera som vi och vår personal behöver hantera dagligen. Supporten är lyhörda och svarar snabbt om vi har frågor eller kommer med feedback.
Läs mer John Torsell

VD/ägare
Haga Rot AB