Från arbetsorder till faktura

Fördela arbetsordrar med rätt information

Hem > Projekt

Arbetsorder

Fördela arbetsordrar med rätt information som kunduppgifter, kontaktpersoner, bilder, dokument, arbetsbeskrivning med mera. Med Doccit´s mobila arbetsordrar ser ni till att era uppdrag utförs på bästa sätt och kan minska att onödig tid läggs på grund av bristande information.

All information samlas på ett & samma ställe och ger rätt underlag för fakturering. Alltifrån tidrapportering, artiklar, resor, traktamenten med mera.

På kontoret

  • Skapa arbetsordrar med automatiska eller affärssystemets AO-nummer
  • Adresser kopplas till Google-maps för enkel navigeringen
  • Se rapporterade riskidentifieringar, egenkontroller/rapporter, ronder & avvikelser som skapats på arbetsordern
  • Hitta rätt arbetsorder via smidiga filtreringsfunktioner
  • Ladda upp dokument till arbetsordern (ritningar, bilder, avtal m.m)
  • Skapa fakturaunderlag. Generera PDF med arbetstid, artiklar, resor & traktamente, kundsignatur, dagbok & bilder m.m

På fältet

  • Se enkelt ordrar & orderinformation du blivit tilldelad
  • Visa dina arbetsordrer eller alla
  • Skapa snabbt en arbetsorder med grundinformation
  • Tidrapportera mot arbetsordern. Fyll även i artiklar, resor & traktamenten.
  • Navigera smidigt till arbetsplatsen via Google-maps
  • Smidig tidsrapportering & registrering av artiklar

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

Nu är jag inte längre beroende av olika system, pärmar och excel-lösningar med utspridd information kring personaladministrationen. Vi hanterar allt i Doccit och har fått bättre kontroll och överblick. En annan fördel är att systemet påminner i god tid innan kompetenser, besiktningar och certifikat förfaller. Vi värdesätter att systemet är logiskt uppbyggt och enkelt att jobba i.
Läs mer Totte Andersson

VD
NHS Industri & Miljöservice AB

Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.
Läs mer Peter Ödman

VD/ägare
ÖPE Isolering AB