Enkel hantering av personalärenden

Utred, åtgärda & följ upp

Hem > Personal

Personalärende

När personalärenden uppstår behöver en utredning genomföras. Doccit ger dig stöd som förenklar hanteringen av ärenden och tar hänsyn till de involverades integritet.

På kontoret
Skapa och välj steg i ärendet (utredning, åtgärd, uppföljning). Delegera och skicka uppgifter till berörda för vidare utredning eller för information (med stöd av påminnelser) och se aktuell status på varje ärende.
Skriv anteckningar i ärende-loggen, ladda upp dokument som ex.vis utredning, anteckningar från samtal, plan för vidtagna åtgärder etc.
Ange datum för uppföljning i ärenden och få stöd av påminnelser.
Som admin/HR-ansvarig ser du alla händelser i ärendet (övriga i ärendet ser endast sin uppgift/information).
Överblicka enkelt alla pågående och arkiverade ärenden.

Vad säger våra nöjda kunder

Vi är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Doccit gör att vi kan samla mycket av det arbetet på ett ställe. Vi hanterar exempelvis avvikelser, egenkontroller, skyddsronder och riskbedömningar på ett enklare sätt nu. Vi får även full koll på alla utbildningar, tillstånd, licenser, dokument med mera som vi och vår personal behöver hantera dagligen. Supporten är lyhörda och svarar snabbt om vi har frågor eller kommer med feedback.
Läs mer John Torsell

VD/ägare
Haga Rot AB

Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.
Läs mer Peter Ödman

VD/ägare
ÖPE Isolering AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen. Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra! Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden. Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.
Läs mer Mikael Westberg

VD
FTX Teknik & Service AB