Enkel hantering av personalärenden

Utred, åtgärda & följ upp

Hem > Personal

Personalärende

När personalärenden uppstår behöver en utredning genomföras. Doccit ger dig stöd som förenklar hanteringen av ärenden och tar hänsyn till de involverades integritet.

På kontoret
Skapa och välj steg i ärendet (utredning, åtgärd, uppföljning). Delegera och skicka uppgifter till berörda för vidare utredning eller för information (med stöd av påminnelser) och se aktuell status på varje ärende.
Skriv anteckningar i ärende-loggen, ladda upp dokument som ex.vis utredning, anteckningar från samtal, plan för vidtagna åtgärder etc.
Ange datum för uppföljning i ärenden och få stöd av påminnelser.
Som admin/HR-ansvarig ser du alla händelser i ärendet (övriga i ärendet ser endast sin uppgift/information).
Överblicka enkelt alla pågående och arkiverade ärenden.

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB