Hantera kundobjekt & dela information med QR-kod

Få bättre kontroll & öka er servicenivå

Hem > Arbetsmiljö & säkerhet

Kundobjekt & QR-kod

Hantera enkelt era kunders objekt i Doccit (maskiner, utrustning m.m).

Skapa objektskort med information, kunduppgifter, serviceintervaller etc. Få stöd med påminnelser när det är dags för en ny kontroll eller service.

Använder ni QR-kod (skriv ut och fäst på objektet) kan kunden scanna QR-koden med mobilkameran för att logga in på en webportal och få tillgång till information ni vill dela (ex.vis servicerapporter, kontroller, ronderingsprotokoll).

Överblicka & bevaka löpande era kunders objekt, se historik och kommande händelser. Jobba proaktivt med bättre kontroll, anpassa materialinköp, förenkla planeringen och öka er servicenivå.

På kontoret

  • Skapa QR-koder med en QR-skrivare & fäst på objektet
  • Skapa objektskort - information, kunduppgifter, serviceintervaller etc
  • Skapa kontroller & utför (med eller utan intervall)
  • Få stöd med påminnelser om kommande händelser
  • Planera materialinköp & bemanning för uppdraget i god tid
  • Skapa inlogg för era kunder till er webportal i Doccit
  • Dela vald information & historik med kunden (ex.vis servicerapporter, kontroller etc)

För kunder

  • Scannar QR-kod och loggar in på er webportal i Doccit
  • Kunder ser sina registrerade objekt, servicerapporter & kontroller
  • Kunder ser historik för varje objekt
  • Kunder ser kommande händelser

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen. Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra! Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden. Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.
Läs mer Mikael Westberg

VD
FTX Teknik & Service AB