Förbättra projekt-överblicken

Öka lönsamheten med bättre kontroll

Hem

Projekt

Att driva projekt framgångsrikt förutsätter full kontroll och överblick för att minimera kostnader, öka debiteringsgraden och förbättra lönsamheten.

Med Doccit's överblick i projektregistret där projekt har unika löpnummer ser ni snabbt vilka projekt som är pågående, redo att faktureras eller är avslutade.

Doccit's smarta filtrering gör att du kan anpassa din överblick för att snabbt se den information som är relevant i dina projekt som till exempel; projektstatus, planerad & rapporterad tid, avvikelser, utförda riskbedömningar med mera.

Kunder

Enkel kundöverblick

Få överblick på alla era kunder & samla smidigt all information unika kundkort.
Läs mer

Projekt

Ordning & reda på projekten

Detaljrik överblick i varje enskilt projekt.
Läs mer

Arbetsorder

Från arbetsorder till faktura

Fördela arbetsordrar med rätt information som kunduppgifter, kontaktpersoner, bilder, dokument, arbetsbeskrivning m.m.
Läs mer

Artiklar

Ordning och reda

Unika nummer för varje artikel för ordning och tydlig marginal tack vare inköps- och försäljningspris.
Läs mer

Faktura

Enkel och snabb fakturering

Sammanställ fakturaunderlag med ett knapptryck.
Läs mer

Så enkelt kommer du igång med Doccit

App för IOS & Android. iPhone, iPad och Google Play
Demo av Doccit

Ni får en kostnadsfri webb-demo där vi visar er grunderna & funktionerna i Doccit.
Boka demo

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Uppstart & utbildning

Vi sätter upp Doccit utifrån ert behov och ger er en kostnadsfri utbildning i verktyget för att komma igång på bästa sätt.

Modernt intranät. Inbox med push meddelanden
Support

Vår support ger er snabba svar på alla typer av frågor. All support ingår - tryggt!

Certifikat förfaller. Håll koll på personalens utbildningar, kompetens och hälsa
Uppdateringar

I takt med att vi utvecklar & förbättrar Doccit ingår uppdateringar så att ni alltid har den senaste & bästa versionen av Doccit.

0

Pågående arbetsordrar

0

Skapade kunder i Doccit

0

Artiklar i artikelregistret

0

Planerade arbetsordrar i resursplaneringen

Vad säger våra nöjda kunder

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

Nu är jag inte längre beroende av olika system, pärmar och excel-lösningar med utspridd information kring personaladministrationen. Vi hanterar allt i Doccit och har fått bättre kontroll och överblick. En annan fördel är att systemet påminner i god tid innan kompetenser, besiktningar och certifikat förfaller. Vi värdesätter att systemet är logiskt uppbyggt och enkelt att jobba i.
Läs mer Totte Andersson

VD
NHS Industri & Miljöservice AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen. Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra! Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden. Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.
Läs mer Mikael Westberg

VD
FTX Teknik & Service AB