Stora som små företag har en mängd av artiklar som ligger till grund för att kunna fakturera.
Skapa enkelt era artiklar och Doccit genererar sedan unika artikelnummer som även går att anpassa. Varje artikel kan även få ett unikt serienummer, inköpspris, utpris, inköpsdatum med mera. Man kan även skapa lagerplats för dessa artiklar för att underlätta er inventering.
Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna.
Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom.
Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Ekonomi- & personalansvarig Östgöta Mobilkranar AB
I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem.
Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Nu är jag inte längre beroende av olika system, pärmar och excel-lösningar med utspridd information kring personaladministrationen. Vi hanterar allt i Doccit och har fått bättre kontroll och överblick. En annan fördel är att systemet påminner i god tid innan kompetenser, besiktningar och certifikat förfaller.
Vi värdesätter att systemet är logiskt uppbyggt och enkelt att jobba i.