Skapa & skicka offerter

Snabbt, enkelt och proffsigt

Hem > Projekt

Offert

Använd dina färdiga offertmallar eller skapa offerter från grunden. Skicka offerten som en PDF från Doccit till kunden via SMS eller e-post. När offerter godkänns av kunderna får du meddelande direkt. Skapa sedan en arbetsorder utifrån offerten
- hur smidigt som helst!

På kontoret
Använd mallar för att skapa snabba offerter
Hämta enkelt artiklar från artikelregistret
Snabba upp faktureringen (offererade timmar & artiklar följer med till vyn där du skapar fakturan. Jämför tid och material från offerten kontra inrapporterad tid & material)
Stöd för offerter med Rot- & Rut-avdrag
Skicka PDF-offerter via SMS eller e-post till kunden (kunden godkänner/nekar via webb-länk)
Betygsätt offerter mellan 1-5 (chans att vinna affären)
Överblicka alla era skickade offerter
Få meddelande direkt när en kund godkänt offerten
Skapa arbetsordrar direkt från godkända offerter

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen. Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra! Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden. Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.
Läs mer Mikael Westberg

VD
FTX Teknik & Service AB