Förbättra verksamheten

Enkel hantering av avvikelser, rapportering & uppföljning

Hem > Arbetsmiljö

Rapportera händelse

Hantera avvikelserapportering enkelt i Doccit. Rapportera, åtgärda och följ upp. Fördela ansvar i utredningar och låt Doccit bevaka att åtgärder utförs av rätt person inom utsatt tid. Bifoga bilder, dokument och kommentarer. Se aktuell status på varje ärende och följ upp med statistik.

På kontoret
Få notis när avvikelser rapporteras in (tillbud, olyckor, reklamationer, förbättringsförslag etc.)
Välj vilka steg som krävs för att hantera avvikelsen (utredning, åtgärd, uppföljning, kopia skyddsombud)
Delegera uppgifter i ärendet till medarbetare. Doccit bevakar & påminner att de blir utförda i tid.
Skapa enkelt PDF-rapporter på ärenden och skicka när kunden vill ha en kopia.
Vid revisioner - alla riskidentifieringar sparas. Filtrera vald tidsperiod och gå enkelt igenom resultatet.
På fältet
Rapportera enkelt avvikelser i Doccit-appen.
Få notiser om du är delaktig i ett ärende och har en uppgift att utföra.

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

På Landskrona Hamn AB erbjuder vi kompletta hamn- och stuveritjänster med särskild expertis inom hantering av bulkvaror. Utöver lossning och lastning av fartyg tillhandahåller vi även lager- och terminaltjänster. Med vårt "all inclusive"-koncept säkerställer vi smidiga och effektiva lösningar som täcker hela logistikkedjan.

Vi använder Doccit för att skapa en effektivare och mer strukturerad verksamhet. Med systemet har vi kunnat lämna manuella och spridda arbetssätt bakom oss och istället samla allt på en gemensam plattform.
Läs mer Sandra Sönnerberg

Operationell Samordningschef
Landskrona Hamn AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

Vi fick tips om Doccit av vår ISO-konsult i samband med vårt certifieringsarbete inom ISO. Vi fastnade direkt när vi såg vilket stöd Doccit kunde ge vår verksamhet och hur enkelt det är att använda. Idag hanterar vi stora delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vardagens alla uppgifter som berör vår verksamhet och vår personal i systemet. Vi hanterar även projekt, resursplanering, tidrapportering och attesterar löner. Det gör att vi har samlat det mesta i Doccit vilket har underlättat för alla på företaget. Att Doccit har utvecklat färdiga lösningar som inte kräver några konsulttimmar är ett stort plus.
Läs mer Peter Ödman

VD/ägare
ÖPE Isolering AB