Förbättra verksamheten

Enkel hantering av avvikelser, rapportering & uppföljning

Hem > Arbetsmiljö

Rapportera händelse

Hantera avvikelserapportering enkelt i Doccit. Rapportera, åtgärda och följ upp. Fördela ansvar i utredningar och låt Doccit bevaka att åtgärder utförs av rätt person inom utsatt tid. Bifoga bilder, dokument och kommentarer. Se aktuell status på varje ärende och följ upp med statistik.

På kontoret
Få notis när avvikelser rapporteras in (tillbud, olyckor, reklamationer, förbättringsförslag etc.)
Välj vilka steg som krävs för att hantera avvikelsen (utredning, åtgärd, uppföljning, kopia skyddsombud)
Delegera uppgifter i ärendet till medarbetare. Doccit bevakar & påminner att de blir utförda i tid.
Skapa enkelt PDF-rapporter på ärenden och skicka när kunden vill ha en kopia.
Vid revisioner - alla riskidentifieringar sparas. Filtrera vald tidsperiod och gå enkelt igenom resultatet.
På fältet
Rapportera enkelt avvikelser i Doccit-appen.
Få notiser om du är delaktig i ett ärende och har en uppgift att utföra.

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områden som ställer höga krav på vår verksamhet. Vi har många medarbetare och är certifierade inom kvalitet, miljö- och arbetsmiljö. Det ger oss ett stort antal uppgifter kring personal och verksamheten att hantera och hålla koll på. Med Doccit får vi ett verktyg att utföra många typer av uppgifter och får stöd med påminnelser så inget viktigt faller mellan stolarna. Det sparar tid och ger oss bra kontroll. Vi följer upp vårt arbete med rapporter och statistik för exempelvis avvikelser i verksamheten, riskbedömningar, egenkontroller och skyddsronder. Det ger oss bra underlag vid revisioner och till ledningens genomgång.
Läs mer Peter Andersson

VD/ägare
Ocab i Norrköping AB

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

Nu är jag inte längre beroende av olika system, pärmar och excel-lösningar med utspridd information kring personaladministrationen. Vi hanterar allt i Doccit och har fått bättre kontroll och överblick. En annan fördel är att systemet påminner i god tid innan kompetenser, besiktningar och certifikat förfaller. Vi värdesätter att systemet är logiskt uppbyggt och enkelt att jobba i.
Läs mer Totte Andersson

VD
NHS Industri & Miljöservice AB