Förbättra verksamheten

Enkel hantering av avvikelser, rapportering & uppföljning

Hem > Arbetsmiljö

Rapportera händelse

Hantera avvikelserapportering enkelt i Doccit. Rapportera, åtgärda och följ upp. Fördela ansvar i utredningar och låt Doccit bevaka att åtgärder utförs av rätt person inom utsatt tid. Bifoga bilder, dokument och kommentarer. Se aktuell status på varje ärende och följ upp med statistik.

På kontoret
Få notis när avvikelser rapporteras in (tillbud, olyckor, reklamationer, förbättringsförslag etc.)
Välj vilka steg som krävs för att hantera avvikelsen (utredning, åtgärd, uppföljning, kopia skyddsombud)
Delegera uppgifter i ärendet till medarbetare. Doccit bevakar & påminner att de blir utförda i tid.
Skapa enkelt PDF-rapporter på ärenden och skicka när kunden vill ha en kopia.
Vid revisioner - alla riskidentifieringar sparas. Filtrera vald tidsperiod och gå enkelt igenom resultatet.
På fältet
Rapportera enkelt avvikelser i Doccit-appen.
Få notiser om du är delaktig i ett ärende och har en uppgift att utföra.

Boka kostnadsfri demo

Vi visar dig gärna vad Doccit kan göra för ditt företag.

Boka demo

Vad säger våra nöjda kunder

Doccit har förenklat vår tidrapportering. Tidigare fick vi lägga mycket tid på att sammanställa tider inför löneutbetalningar - nu får jag en suverän överblick på medarbetarna och inga timmar faller mellan stolarna. Doccit hjälper oss också att hålla koll på våra medarbetares utbildningar, skapa körtillstånd, utföra riskbedömningar och egenkontroller med mera. Vi laddar upp våra besiktningsprotokoll för våra kranbilar, mobilkranar och teleskoplastare och kommer enkelt åt dom. Våra medarbetare tycker mobil-appen är enkel att använda. Stort plus för den snabba supporten om man har frågor.
Läs mer Susanna Gil

Ekonomi- & personalansvarig
Östgöta Mobilkranar AB

I vår verksamhet ändras planeringen dagligen och ofta tätt inpå jobben. Det jag uppskattar med resursplaneringen är enkelheten. Att få en bra överblick och enkelt kunna ändra uppdragen snabbt var avgörande i valet av ett planeringssystem. Vi använder också funktionerna för personal och arbetsmiljö. Det har underlättat vardagen och gett oss bättre kontroll på uppgifter, information och utbildningar som ska hållas uppdaterade.
Läs mer Mårten Hansson

VD/ägare
MCM Relining AB

I Doccit får vi en bra överblick på våra uppdrag och kan enkelt ändra vår planering med kort varsel. Arbetsledarna är alltid uppdaterade och våra medarbetare får rätt information om uppdragen genom appen. Vi gör också riskbedömningar, egenkontroller, hanterar avvikelser, skapar körtillstånd och utför skydds- och avtalsronder smidigt i Doccit. Att kunna följa upp allt detta med statistik är riktigt bra! Doccit påminner när våra utbildningar, intyg och hälsokontroller går ut. Inför uppdrag kan vi snabbt sammanställa samtliga utbildningar och exportera till kunden. Andra smarta funktioner är kläder & utrustning som ger kontroll på våra inköp och kvitteringsfunktionen av exempelvis nycklar.
Läs mer Mikael Westberg

VD
FTX Teknik & Service AB